شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

چراغ جادو

آفتاب!

+ *متن شايعه* " 1)) دوستان خوبم يه خبر مهم چند روزي هست که در فضاي مجازي چله کليميه نشر پيدا کرده به نقل از آيت الله مکارم شيرازي . ايشون نظرشون اين بود که اين چله وجود داره اما براي مسلمانان نيست . لطفا عزيزان رو با خبر بفرماييد که اين چله مخصوص يهوديان است وبرگزاري اين چله نه تنها کمک به يهود کرده بلکه سنت آنهارو در بين مسلمانان الخصوص شيعه ترويج مي دهد.
آفتاب!
طفا از انتشار اين چله کليميه در بين مسلمانان جدا خودداري فرماييد ... ‌2 )) چله ي کليميه: از اول ماه ذي القعده شروع ميشه تا روز عرفه گفته شده اگه ختمي رو ميخوايم انجام بديم از اول ذي القعده تا روز عرفه يعني 40روز انجامش بديم خيلي خيلي حاجت ميده. اين مدت اسمش چله کليميه هست ومدت زمانيه که حضرت موسي انجامش داد وبعد اون چله خدارو رؤيت کرد ... "
آفتاب!
*پاسخ شايعه* 1. به چله كليميه در آيه 142 سوره اعراف كه مربوط به ميعاد 40 روزه حضرت موسي (ع) با خداوند است اشاره شده است : «و ما به موسى سى شب وعده گذارديم سپس آن را با ده شب (ديگر) تكميل نموديم به اين ترتيب ميعاد پروردگارش (با او) چهل شب تمام شد ...»
آفتاب!
2. بزرگان اهل معنا به اين 40 روز عنايت داشته و به شاگردان سلوكي خود دستور ذكر و عبادت و دعا و مراقبه مي دادند . ذكر اين 40 روز متناسب با حال و شرايط فرد است و ختم سوره و آيه و دعا و ذكر در اين مدت مطلوب است . http://shiastudies.net/portal/fa/faq/post/10256/
آفتاب!
3. بنا به فرمايش آيت الله جوادي آملي اين 40 روز كه از اوّل ذيقعده تا دهم ذيحجّه است به « اربعين كليمي» معروف است و فرصت مناسبي براي تهذيب نفس و خود سازي و چله گيري و مانند آن است .
آفتاب!
4. در طول سال مي توان چله گرفت ، اما بهارش اين 40 شب است؛ آدم مواظب باشد كه غذاي بد وارد دهانش نشود؛ زبانش حرف بد نزند؛ گوشش حرف بد نشنود؛ چشمش نگاه بد نكند؛ آنوقت ساير كارها خوب است.
آفتاب!
5. چله گيري اين نيست كه انسان از جامعه ، كسب و كار يا تحصيل دست بكشد و منزوي شود و به خيال اربعين به جائي برسد ! چله گيري آن است كه انسان 40 روز مواظب قلب و مجاري ادراكي و تحريكي خود باشد. نه بر خلاف رضاي حق چيزي بينديشد، و نه بر خلاف رضاي حق انگيزه اي داشته باشد . http://yon.ir/chelle
آفتاب!
6. اين چله ، کليميه يا کليمي گفته شده چرا که حضرت موسي پس از چنين چله اي نائل به گفتگوي با خداوند و ملقب به کليم الله شد . http://tahoor.com/fa/Article/View/113118 7. در قرآن صراحتا اشاره شده نه تنها حضرت موسي (ع) بلکه احدي خداوند را نديده است و به موسي خطاب شد : "هرگز مرا نخواهى ديد". "سوره اعراف آيه 143"
آفتاب!
8. ادعاي شبهه در رد اين چله از سوي بزرگان شيعه يافت نشد ! نويسنده تلاش کرده يکي از بهترين فرصتهاي تهذيب نفس و نزديکي بنده به پروردگار را از مخاطبين سلب نمايد !
آفتاب!
حق جو و حق طلب باشيم لينک مطلب جهت انتشار: http://shayeaat.ir/post/353
ساعت دماسنج
آفتاب!
رتبه 0
0 برگزیده
54 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
آفتاب! عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top